keskiviikko 25. heinäkuuta 2012

Traconiin valmistautumista

Skippasinpa hienosti lähes koko conikauden - Ropeconiin tulemista arvon vieläkin ja Assyt pitää jättää välistä perhetapahtuman takia, mutta syyskuun Traconiin tulen ihan varmasti, koska jatkan perinnettä ja istun taidekujalla. Teemme kavereiden kanssa pientä kokeilua ja varasimme isommalla porukalla kaksi pöytää, joten kokoonpano Patonki, Weenyah, Cottonberry, Berneri ja JENIAC (+ meikäläinen) löytyy pöytäryhmästä 2+3, eli heti tuosta portaiden vierestä.



Aiempina vuosina minulla on ollut paha tapa tehdä ehkä yksi kunnollinen "uusi juttu" ja muuten lähinnä kierrättää vanhaa tuotantoa, joten tällä kertaa olen ottanut itseäni niskasta ja jopa saanut jotain aikaan. 

Sain eilen valmiiksi Mononoke-aiheisen kirjanmerkin, jollaista olen halunnut tehdä kujalle jo useamman vuoden. En ole taustan väristä vielä ihan varma, joten sitä pitää hienosäätää. Jos ehdin, ajattelin jatkaa teemaa ja tehdä parista muustakin sarjasta vastaavanlaiset kirjanmerkit.

En piirtänyt tätä Journey-fanarttia taidekujaa ajatellen, mutta tavallaan pidän siitä ja alkuperäisen tiedoston resoluutio on tarpeeksi suuri, joten voisin ottaa siitä esimerkiksi postikorttipainoksen. En oikein osaa myydä printtejä. Tätäkin kyllä pitää korjailla vähän, jos aion laittaa sen myyntiin.



Pahoittelen kuvalaatua, piti ottaa webcamilla. :c
Piirustusjuttujen lisäksi olen innostunut taas huovuttamisesta. Olen neulahuovutellut kokeilumielessä Journey-aiheista punaviittaa ja haluaisin tehdä lisääkin erilaisia huovutettuja figuureja, mutta minun pitää vielä katsoa, kuinka kauan aikaa tällaisen tekemiseen menee ja onko niitä järkevää tehdä myyntiin. Lisäksi pitäisi päättää, jätänkö figuurit figuureiksi vai askartelenko niistä jotain muuta, esimerkiksi magneetteja tai avaimenperiä.


Fanartin lisäksi haluaisin tehdä ainakin yhden Mösö-aiheisen postikortin, että olisi jotain originaaliakin myytävää - mutta jos nyt käy niin, etten saakaan tehtyä niitä viittätuhatta muuta suunnittelemaani juttua, niin minulla on vielä jonkin verran Amaterasu- ja Red XIII-postikortteja sekä Portal-tarroja hätävarana.


No oho, nyt koko blogimerkintä meni myyntipuheeksi... cosplaytakin olen kyllä ajatellut pitkästä aikaa, mutta ei siitä sen enempää, koska en tiedä vielä tässä vaiheessa saanko pukua oikeasti tehtyä.

1 kommentti:

  1. JEEE Tracon. ♥ Sitä odotellessa.

    ALSO.
    http://bberneri.blogspot.fi/2012/08/no-mita-perkeletta-ny.html

    VastaaPoista