sunnuntai 4. huhtikuuta 2010

Tilanneraporttia

Odottelen tässä pohjamaalien kuivumista enkä voi oikeastaan mitään henkevämpääkään tehdä, joten ajattelin kirjoittaa vähän tämänhetkisestä isommasta projektista, joka minulla on työn alla.

Shin Megami Tensei: Persona 3 - Orpheus


Miksi ihmeessä? Sitä kysyn itseltänikin. Eräs kaverinikin kysyi osuvasti kuvan nähtyään, että kai olen menossa kauneusleikkaukseen ja mm. leikkaan käsistäni ja jaloistani kaiken pois niin, että vain luut jäävät jäljelle.
Idea sai alkunsa samalla tavalla, millä kaikki ”hyvät ideat” viime aikoina: Näen hienon designin. Ajattelen, että vähänkö tuosta saisi siistin cosplayn jos se olisi mahdollista toteuttaa. Hetkinen - jos? Sitten alan miettiä, miten ja lopulta löydän itseni piirtämässä suunnitelmia ja kasaamassa ties mitä härpäkettä. Olisin skannannut luonnokseni tähän näytille, mutta huoneeni on tavallista pahemmassa kaaoksessa pienen sisustusremontin takia eikä skanneri ole kiinni koneessa.

Suunnittelin asua Bakaconin sunnuntaille, koska meillä on silloin pienen porukan kanssa Persona 3 -ryhmä ja lauantaille en viitsi asua pistää, kun en luultavasti tule näkemään mitään enkä pysty paljoa liikkumaankaan. En vain enää usko, että ehtisin tehdä tuon ajoissa valmiiksi. Aikaa on mitä, alle pari viikkoa ja olen vielä ihan alkutekijöissä. Syytän tästä pääosin influenssaa, joka sattui ikävästi talvilomalle kun minun olisi pitänyt viettää se aika asun parissa ja omaa typeryyttäni, kun en ottanut kaikkia seikkoja huomioon ja jouduin tekemään kokonaan uudestaan maskin, jonka olin jo saanut valmiiksi.
Kolmas isompi juttu, joka on hidastanut puvun tekemistä on se, etteivät kenkäni ole saapuneet vieläkään. Tilasin 18 cm:n korot Joybootsilta hyvän aikaa sitten ja ne näkyisivät seurantakoodin mukaan olevan vieläkin Turussa. En osaa suhteuttaa, miten paljon minun pitäisi korostaa esimerkiksi hartioita ja käsiä, jos en ensin ihan kunnolla näe, miten pitkä olen kenkien kanssa.

Mutta no, eipä voi mitään. Mikäli asu onnistuu, ajattelin ehkä mahdollisesti ehkä ehkä osallistua sillä Eurocosplay-karsintaan, joten Desuconiin sitten viimeistään. Jos en saa asua valmiiksi Bakaconiin, ilmestyn sunnuntaina paikalle varmaan erittäin kaapista revityllä Kenjillä (lähteenä edelleen Persona 3, koska haluan kuitenkin ryhmäillä).

Varasuunnitelma. Luultavasti tuo vasemmanpuolimmaisin.


Tarkoitukseni oli kuitenkin kertoa mitä olen tehnyt sen sijaan mitä en ole, koska olen tosiaan kaikesta huolimatta saanut jotain aikaankin.



Yllänäkyvä kauneus on Lefrinin avustuksella tehty panssarinraakile. Seuraavaksi pitäisi lähteä vääntämään sen päälle paperimassaa lopulliseksi muotiksi, mutta minun pitää liisteröidä paljon muutakin (esimerkiksi käteni), joten tarvitsen avuksi jälleen toista osapuolta.



Uusi maski vs. vanha maski. Vanhan maskin pahin ongelma oli se, etten olisi saanut henkeä. Uusi maski tarvitsee vielä ainakin hiomista ja mahdollisesti vielä yhden gessokerroksen ennen lopullista maalaamista. Myös silmien ja nenän muotoa pitää hienosäätää. Vasen puoli alkaa jo näyttää ihan hyvältä, mutta oikea on kanaverkon takia liian kuoppainen.

Minulla on jo kaikki tarvittava (niitä pirun kenkiä lukuun ottamatta) ja peruukkikin jo osittain modattuna, joten kyllä tämä tästä. Meikäläisellä tuntuvat nämä pukusuunnitelmat muutenkin elävän vähän koko ajan, joten en ole erityisen harmissani vaikken ehtisikään ajoissa. Eipähän ainakaan tarvitsisi miettiä, kuinka jaksan sunnuntaina ajaa Pieksämäeltä takaisin Helsinkiin. :D

...tai sitten voin heittää kaikki suunnitelmat ulos ikkunasta
ja olla ihkupihku casualfemme.
Not.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti